Sunday, May 20, 2012













"Ya ALLAH
jika aku bukan pemilik tulang rusuknya, janganlah biarkan aku merindui kehadiranya.
janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.
kikislah pesonanya dari setiap pelosok mataku, dan usirlah dia dari relung hatiku.
gantikanlah damba kerinduan dan cinta yang bersemayanm di dada ini, dengan kasih dari dan pada-MU yang tulus dan murni.

Tetapi
jika ENGKAU ciptakan dia untukku, Ya ALLAH.
satukan hati kami.....
bantulah aku untuk mencintai, mengerti, dan menerima dia seadany.
berikan aku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk menenangkan hatinya.
urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti, dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan sebagaimana yang telah ENGKAU ciptakan.
yakinkanlah dia bahawa aku rela berkongsi  suka dan dukaku bersamanya....

Ya ALLAH
yang maha pengasih, dengarkan doaku ini...ALLAH yang maha kekal, aku tahu ENGKAU sentiasa memberi yang terbaik buatku...
amin......................

No comments:

Post a Comment