Sunday, September 9, 2012

"My Husband is Ustaz"

Assalamualaikum.......

"My Husband is Ustaz"...........

Cam best Je dengar kan... Hehehe...... Tp bukan la husband aku yang ustaz... Ini adalah satu tajuk novel terbaru aku baca... Tajuk dia yang sebenarnya adalah "SUAMI AKU USTAZ".... Boleh dikatakan best jugak la cite ni bg orang yang memang hobi dia baca novel la.... Cite ni mengisahkan seorng pelajar tingkatan 5 yang akan mengambil peperiksaan SPM yang mane di arahkan bukan dipaksa ok berkahwin dengan ustaz yang mengajar di sekolahnya meranggap juga abg sepupu dia.... alasan ibu bapa gadis tersebut adalah kerana tiada siapa ynag nak menjaga dia semasa pemergian ayah dan ibu nya ke mekkah.... akhirnya bersetuju berkahwin dengan ustaz ye... smpaikan di kelas nya di perli oleh ustaz merangkap suaminya kerana keslahan yang dia cipta sendiri... Akhirnya cinta Alisa hanya untuk ustaz ye sahaja..... dengan itu aku dpat katakan bahawa cinta selepas kawen amat sweet..... ok jom la aku bg sedikit sinopsis ye... Yang td 2 sinopsis aku je.... Hehehehe,....

Bila dia jeling aku tanda tak suka, mesti jantung aku melompat bagai nak gila! ~Alisa~ 

Alisa watak utama dalam cerita ini...

Alisa bukanlah anak gadis yang nakal mana pun. Tapi bila mak dan ayah sudah mula tidak percayakan diri dia apa lagi ayng boleh dibuat?

"Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum kami bertolak ke Mekkah"

Yang menjadi masalah buat Alisa apabila"TIDAK" bukan salah satu pilihan jawapan yang dia ada. Dan dia pula tidaklah pernah terfikir hendak melarikan diri daripada keluarga. Senakal-nakal Alisa, kasih sayang mak dengan ayah masih mampu membuatkan dia mengikut kata mereka.

Tapi macam mana pula cita-cita dia?
"Dia itulah ustaz di sekolah aku. Ustaz yang popular pula tu sebab masih belum berpunya. Hendak dikatakan hansome, semestinya tidak. Pada aku, dia bukanlah  tergolong di dalam lelaki idaman aku. Tetapi, kalau sudah ramai yang mahu mengisi borang untuk masuk 'Kelab Peminat Ustaz Hafiz' sekiranya kelab itu wujud, mestilah dia ada rupa, ya tak?

Aduh! Tidak fasal-fasal dia menjadi kepunyaan aku pula" macam mane agaknya apabila Alisa yang berperangai gila-gila terpaksa hidup dengan Hafiz yang hidupnya skema?
Tapi skema ke Hafiz kalau perangainya suka menyakat Alisa sejak lahir hinggalah besar?

"Cuma aku harap, kahwin ni bukan bermakna hidup aku berakhir. Well, kau tahu kan cita-cita aku ni tinggi. Pada aku umur baya kita ini sebenarnya hidup baru bermula. Mane nak belaja, nak keje. Aku harap, everything is going to be well"

Alisa. Cita-citanay setinggi langit, cintanya masih belum pernah berputik. Akan wujudkah cinta buat si suami dan bertahankah jodoh mereka berdua? Perlukah salah seorang berkorban hanya untuk membuatkan cita-citanya kesampaian?


Selamat membaca...................

4 comments:

  1. belum beli lagi novel ni.,^^

    slmt mlm..

    ReplyDelete
  2. cam bez je cite dye..tp xnk bace nnt kwani cite ek..hehe

    ReplyDelete
  3. mysara...xaci la g2...kene baca diri...hehehe...

    ReplyDelete